Klantverhaal Profrema

Klantverhaal Profrema

Uitdaging
Zowel vastgoedonderhoudsbedrijven als opdrachtgevers ondersteunen in het RGS onderhoudsproces.

Oplossing
Met Property Plan de juiste informatie in het proces helder presenteren. Onder meer door KPI’s meetbaar te maken.

Resultaat
Technische transparantie voor vastgoedonderhoudsbedrijven en voor opdrachtgevers grip op afgesproken KPI’s en budgetten.

‘In staat om onderhoudsscenario’s nog meer op basis van werkelijkheid te baseren’

Profrema is een full service vastgoed expertise bureau voor zowel opdrachtnemers als opdrachtgevers binnen vastgoedonderhoud. Martijn van ‘t Klooster, projectleider vastgoed bij Profrema, over de rol van Profrema: ‘Voor vastgoedonderhoudsbedrijven realiseren wij de technische transparantie en kunnen daarmee kostenverlagend te werk gaan. Zo kunnen de opdrachtgevers hun budgetten optimaal inzetten en beheersen binnen de gemaakte (RGS) afspraken.‘

Naadloos aansluiten op RGS onderhoudsproces

Profrema heeft een breed dienstenpakket wat naadloos aansluit bij het RGS onderhoudsproces zoals dit in Property Plan is opgebouwd. Dit betekent dat vóór, tijdens en ná onderhoudswerkzaamheden informatie met elkaar in verbinding staat. Profrema zet Property Plan onder meer in door input te verzamelen middels inspecties. Denk hierbij aan bijvoorbeeld een quickscan of een prestatiekeuring.

voor-tijdens-na-onderhoudswerkzaamheden-visual

‘Data op alle fronten analyseren‘

Vóór de onderhoudswerkzaamheden zet Profrema de webapplicatie Property Plan in voor haar klanten door een duidelijk beeld op te bouwen over de conditie, risico’s en maatregelen. Martijn over deze scenario inspectie: Naast de conditie, breng je ook direct risico’s en maatregelen van een vastgoedcomplex tot in detail in kaart. Prettig hieraan is dat je ‘achter de schermen’ op alle fronten op data kan analyseren. Dat is waardevolle, innovatieve functionaliteit, die ik nog niet eerder heb gezien bij andere softwarepakketten. Wij zijn hierdoor in staat om onderhoudsscenario’s voor onze opdrachtgevers nog meer op de werkelijkheid te baseren.’

‘Property Plan maakt onze rol als onafhankelijk regisseur mogelijk’

Transparantie met meetbare KPI’s

Marco Nas, initiatiefnemer en directeur bij Profrema, ziet een ontwikkeling in RGS samenwerkingen in de markt: ‘Binnen de huidige RGS samenwerkingen is meer en meer transparantie gewenst voor een goede samenwerking. Denk aan afgesproken KPI’s, wat is hiervan het resultaat. Wij zetten Property Plan in voor het transparant vastleggen en meten van afgesproken KPI’s tussen opdrachtnemer en opdrachtgever. Dit maakt onze rol als onafhankelijk regisseur mogelijk.’

Digitaal samenwerken met klanten

Gebruikmaken van een webbased applicatie als Property Plan brengt nieuwe voordelen met zich mee. Marco: ‘Het centraal registreren en opslaan van data in een beveiligde cloudoplossing geeft onze opdrachtgever de keuze om ons te autoriseren om inspecties in onze eigen Property Plan omgeving uit te voeren. Wij zien enkel wat een opdrachtgever bewust met ons deelt. Het voordeel is dat wanneer wij een inspectie hebben uitgevoerd, de resultaten en actuele informatie rechtstreeks gesynchroniseerd is in het account van onze opdrachtgever.’

Flexibel schakelen in RGS

Property Plan is ontwikkeld met een onderliggende database. Bij Profrema merken ze hier in de praktijk duidelijk voordeel ten opzichte van software welke dat niet heeft. Marco: ‘Wij zetten Property Plan breed in. Naast dat wij over de input en output bij Property Plan zeer te spreken zijn, is een degelijke database structuur absoluut in een pré. Dit maakt het mogelijk dat partijen in RGS samenwerkingen in staat zijn flexibel te schakelen bij wijzigende vraagstukken. Informatie is snel en juist beschikbaar op het moment dat het ertoe doet. Dergelijke digitale innovatie maakt het ook dat wij inmiddels landelijk ambassadeur zijn van Property Plan.’

‘Niet het wiel opnieuw uitvinden’

Net zoals Property Plan zien ze bij Profrema overeenkomstige uitdagingen bij partijen in vastgoedonderhoud. Marco: ‘Dagelijks spreken wij met mensen actief in vastgoedonderhoud. Zelf denken bedrijven veelal dat processen en/of daaruit voortkomende uitdagingen uniek zijn. Echter blijkt dat in de praktijk niet het geval. Wij hebben een concept ontwikkeld om bedrijven te ondersteunen bij de veel voorkomende uitdagingen binnen het RGS onderhoudsproces. Prettig hieraan is dat bedrijven hierdoor niet het wiel opnieuw hoeven uitvinden. Property Plan vormt hierin dé ondersteunende tool voor onze diensten die we aanbieden.’

De vijf pijlers centraal binnen Property Plan

Benieuwd naar de mogelijkheden? Neem dan contact op met een van onze specialisten!

Ben je benieuwd geworden wat Profrema i.c.m. Property Plan als ondersteunende partner in vastgoedonderhoud kan betekenen? Neem dan contact met ons op. Dan gaan we samen in gesprek over ontstane behoeften en wat we hierin kunnen betekenen.